fredag 19 september 2008

Presentation 1

Hej!

Jag heter Sanna och jag är en blivande lärare. Hoppas jag i alla fall. Det är min plan just nu och planer tenderar ju att ändras efter tidens gång. Men min plan här och nu är att bli lärare.

Jag har precis påbörjat min andra termin på lärarprogrammet 330p med inriktning engelska.
Det betyder att jag vill bli lärare i engelska för gymnasiet och högstadiet. Tanken är att man ska ha två ämnen och just nu lutar ämne nummer två åt Svenska. Fast jag har inte helt bestämt mig. Regler för skrivande är ganska tråkigt och språk är levande. Kommer jag själv att kunna formulera mina tankar utan att ständigt rätta mig själv? Kommer det att isåfall handikappa mig eller föra mig framåt?

Jag vill bli lärare för att jag är beroende utav det sällsynta leende som kommer fram när det äntligen går upp ett ljus. När man når igenom till en individ som tycker att det hela är skitsvårt. Det är det bästa leendet i världen, näst efter mina barns alla olika leenden.

Jag ska alltså bli lärare. 330poäng på högskolan. 30p/termin för heltid. Det kommer att ta mig flera år.
Men de är det här jag vill.
Just nu.

Inga kommentarer: