lördag 20 september 2008

Lämnar du tillbaka en så finns det tusen nya.

Jag lämnade tillbaka en bok på biblioteket idag.
Bibliotek är underbara eftersom du kan välja och vraka. Värsta smörgåsbordet om du är som mig. Jag älskar verkligen att läsa och jag förstår inte alls folk som alltid ska diskutera film eller namedroppa vilket coolt indie-band de precis har hört talas om. Jag är en bokläsare helt enkelt.

Jag lämnade tillbaka en bok som sagt och lånade 5 stycken nya. Jag har inte tid att läsa egentligen för tid är just nu en bristvara men ibland måste man ta sig tid och påminna sig själv om att det är bäst så eftersom man mår bra av det. Normalt sett så försöker jag att varva varje fackbok med skönlitteratur men just nu är det tomt på den fronten.
Jag tycker att det helt enkelt är för intressant med det jag studerar så jag lånade lite böcker inom tema lärande.

Här är jag! Vem är du? - Jesper Juul
Skolstart - Lars Leijonborg och Jan Björklund
Skrivprocessen - Siv Strömquist
Vägar till lärares lärande - Birgit Lendahls och Ulla Runesson(red.)
Lärare av i morgon - Ingrid Carlgren och Ference Marton

Inga kommentarer: