måndag 7 september 2009

Dagisfundering

Min 4:åring har haft falsk krupp i helgen. Det var en upplevelse. Inte speciellt farligt eller otäckt men å andra sidan så visste vi var det var och slapp bli panikslagna.

Vid dagislämningen idag däremot så uppstod det lite funderingar. Den ena personalen B tyckte att jag var konstig som överhuvudtaget frågade min 4:åring om hon ville gå till dagis. Enligt B så borde det inte vara upp till min 4:åring överhuvudtaget. Det har malt hela dagen. Hur tänker hon då? Ska min 4:åring inte alls få vara med och påverka sin situation överhuvudtaget eller trodde hon att jag skulle låta min 4:åring gå till dagis för att hon ville trots att jag trodde att hon inte mådde bra?

Det kommer jag försöka hinna med och fråga B om vid dagislämningen idag. Det ska bli intressant att höra svaret. Förhoppningsvis är det ett missförstånd. För hur ska min 4:åring lära sig att lita på att andra lyssnar på vad hon själv vill och lära sig att lyssna på vad andra vill om det inte är något som hon möter i sin vardag?

Inga kommentarer: