lördag 26 september 2009

Jag - en statistiknörd?

Mitt förhållande till just statistik är lite klurigt. Å ena sidan så kan det vara förbaskat tråkigt men samtidigt så finns det ju även en viss nytta med det. Beroende på hur man tolkar den det vill säga. Å andra sidan riskerar det att ge en lika ensidig bild som exempelvis ett betyg.

Oavsett vilket så blev jag lite glad när jag fick hem ett tjockt brev från CSN. Eller snarare först blev jag rädd. Jag får alltid lite ångest när det dimper ner brev från CSN eller exempelvis försäkringskassan. Inte för att jag förväntar mig att de ska skicka mig något dåligt utan snarare för att ända sen jag läste Kafkas Processen så förväntar jag mig att saker ska skita sig rejält utan logisk förklaring.
Jaja brevet var i alla fall tjockt och innehöll ett frågeformulär som berör min situation som studerande. Jag blev lite glad över det av flera anledningar. Dels för att det inte var en Kafkagrej och dels för att jag får vara med och bidra. MIN röst räknas hahaha.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: