söndag 13 september 2009

Jaha? Nähe!

Skönt och lugnt tänkte jag. Säkert en hel vecka kvar tills nästa seminarium. Ligger bra till läsmässigt.
Ser schemat.
Panik!!
Jag ligger precis i fas. Precis. Det går inte. Inte på grund av något sjukt duktighetssyndrom (som jag i och för sig lider av) utan för att jag inte har råd rent tidsmässigt att inte ligga före. Tänk om barnen blir sjuka så att jag måste vabba.
Mina barn tycker att politiska ideologier är skittråkigt och vill hellre läsa mamma mu eller leka affär. Man kan nog inte begära mer av någon som är två eller snart fyra? De skulle liksom inte acceptera att jag pluggar när jag kan leka med dem. Plugga på kvällen när de sover? Om jag orkar men det klarar jag sällan av om de har varit hemma och är sjuka.

Ahhhmångafulaord! Jag hade ju hellre kunnat ta det lite lugnt men det går ju inte om man vill vara förberedd inför allt och det vill jag ju. Hellre förberedd än världens tentaångest!

Jahaja ikväll blir det till att förbereda morgondagens lunch. Proppa tvättmaskinen full redan nu så att den går att sätta igång på direkten när man vaknar och sen tokläsa. Jag gillar ju att vara förberedd läsmässigt inför föreläsningarna. Då hinner jag med att ställa eventuella frågor osv.
Nu blir det ingen slöläsning av Vonnegut. Inget reflektionsläsande om rummets betydelse för lärandet osv.
Tur att jag har en timmes pendlingstid att utnyttja innan jag är i skolan imorgon.


Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: