tisdag 13 oktober 2009

Hjälpo jag drunknar

Nu i seminarieuppgifter och i läsning för att vara ikapp med föreläsningarna. Förbaskat intressant men inte så bra för övriga aktiviteter.

Eftersom vi vill undvika långa dagar på dagis och helt plötsligt har en pendlingstid på 2 timmar varje dag så blir det inte mycket över till att plugga när det väl är föreläsningar. Det tar lite mer än vad jag trodde att det skulle göra. Balans i roligt och jobbigt behövs och det saknar jag just nu.

Helt enkelt mer skönlitteratur och mindre kurslitteratur

3 kommentarer:

Morrica sa...

Ett ord ger dig möjlighet till själslig avkoppling under restiden:

Ljudböcker!

Sanna sa...

Tack för tipset - ska helt klart testa det. Ljudböcker känns bara så konstigt. Kanske mer för badkaret?

Morrica sa...

Jag lägger in dem på mobilen och lyssnar på vägen till och från jobbet. Den enda nackdelen är att ibland är jag mitt i ett förfärligt spännande stycke när jag kommer fram och går så långsamt över skolgården för att hinna lyssna färdigt innan jag måste stänga av att eleverna tror att något är på tok =)