tisdag 17 januari 2012

Skjut mig hellre än att ge mig en handledare som inte vill handleda mig.

Dåligt förberedd.

Haha jag trodde att jag var dåligt förberedd på att få lämna min lilla distanspluggsbubbla. Jag har oroat mig för både pendling, barnens tider på dagis och huuuur det ska gå med näringsintaget.
Hade jag vetat att både högskolan och min partnerskola där jag ska gå på VFU var sämre beredda än jag så hade jag naturligtvis sparat på energin. För det är inget problem att pendla, barnen överlever någon sen dag i veckan på dagis och det är okej med hämtpizza om man nu måste.

Men här står jag en vecka innan kursstart (och VFU-start) och vet inte om jag ens har en handledare eller vilken kurslitteratur jag ska ha. Det rimmar illa med tanke på att jag har ett seminarium om mindre än en vecka och ska ut på VFU mindre än en vecka. Tack för den!

Nu hoppas jag att det hela löser sig. Jag har en acceptabel lösning skissad framför mig. Men den kan skita sig av olika anledningar. Eventuella intressekonflikter är en utav dem. Oh well. Vad gör man inte för att få lära sig saker? Att man inte kan få allt är så otroligt tydligt just nu. Men ärligt talat ska jag verkligen behöva kompromissa bort att få en handledare som vill handleda och som brinner för sitt ämne för att jag råkar känna någon som jobbar på skolan som kan fungera som en perfekt backupplan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det är inte rimligt någonstans! Jag hoppas det blir bra till slut, jag är glad att du har en backup, men lärare borde känna sig hedrade och ta det på grundligt allvar när de blir erbjudna det hedersuppdrag det innebär att handleda.

Sanna sa...

Att säga att jag är besviken är en ren underdrift. Karusellen fortsätter. Alternativet var inte helt enkelt heller.
Arrrgh helt enkelt.