måndag 29 september 2008

VFU

Idag börjar min första VFU, dvs verksamhetsförlagd utbildning eller praktik som det också borde heta. Det viktigaste på hela terminen enligt mina lärare. Jag tror att de har rätt.
Jag har fått höra att jag ska prioritera min vfu över allt annat studiemässigt. Helst ska jag inte heller ha någon fritid utöver skolan men det är ju lite svårt för jag har ju barn.

Nytt för iår var att man behöver ett utdrag ifrån belastningsregistret att lämna till sin praktikplats. Konstigt att det inte har behövts innan. Jag fick informationen lite väl sent så jag har ingen att komma med den första dagen. Min lärarkontakt sa att det var okej men vi får se vad min handledare säger.

När jag fick önska VFUplats så var den här skolan mitt första val. Alla är så sjukt kreativa och trevliga på den här skolan. Jag önskar att jag själv hade gått på gymnasiet där men fattade det inte då. Nu sitter jag här i busskuren och är alldeles förväntansfull och hoppas att bussen inte är försenad.

Shit jag är nervös.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Tojjan... sa...

Hej där!
slank in på din blogg av en slupm, och blev kvar. Som utexxad lärarstuden (2006) känner jag igen mig i dina tankar kring VFU, nervositet inför dito etc.

Ska bli kul att följa din karriär. Och du, härda ut vad gäller utbildningen; du får ett körkort för att lära andras barn en massa, för att bli en vardagshjälte, men att fickparkera med stil och finess, det jobbar du upp med åren!

All lycka,
mvh Viktoria

Sanna sa...

Hej!
Vad roligt att just du hittade hit. Jag ser helt klart fram emot att lära mig fickparkeringen och allt annat man måste kunna.
/S