tisdag 2 december 2008

Sjukt omotiverad

Vi har ytterligare en uppsats som ska skrivas. Vi har en massa litteratur som ska läsas. Det är inte det att jag har svårt att läsa men just nu skriker allting nej. Jag misstänker att det är för att min hjärna inte är med på att ta in nya saker eftersom den fortfarande behöver bearbeta en
massa information. Reflektion tar ju sin lilla tid som bekant. Tyvärr känns det inte som att jag har råd rent tidsmässigt att vänta på att jag ska ha reflekterat klart.

Jag tror att mitt undermedvetna försöker skydda mig genom att tvinga mig till prokrastination. För jag vill ju lära mig saker. Jag tycker att det är intressant men trots det så har jag svårt att ens sätta mig ner med mina böcker och ta tag i allt. Jag undrar om jag egentligen borde sluta tvinga mig själv och lägga ner böckerna och göra annat ett tag. Svåra val.
Fast jag lär mig ju något på det också.
=)

2 kommentarer:

Tojjan... sa...

Vad skönt att inte vara ensam... Skrev just i min blogg om hur noll-på-g-inspirerad jag för närvarande. Kanske dax att skyla på första klassens skitväder?

Kram v

Sanna sa...

Haha ja något måste man väl ha som anledning antar jag ? ;)