lördag 31 januari 2009

Trött

Man blir det när ens barn inte sover. Zombieliknande och i stort behov av kaffe.
Bästaste grannarna åker dessutom iväg med sina barn så jag kan inte bjuda hit dem eller gå över dit för lite sysselsättning. Det känns väldans trist. Det hade varit bra om jag hade kunnat plugga ikväll. Vi har överdrivet mycket att läsa mellan lektionstillfällena. Det är förvisso ingen fara men det handlar om historia och läser jag för mycket åt gången så har jag svårt att komma ihåg det jag läser.

Nu hoppas jag bara på att ingen blir sjuk för då är det kört. Min nuvarande kurs har lärare som tjatar om närvaro mätt i % som ett krav för att få betyg överhuvudtaget i kursen. Något som slår hårt mot alla som har barn, är sjuka ofta eller jobbar vid sidan av för att få ekonomin att gå ihop.

Inga kommentarer: