onsdag 6 maj 2009

Att studera med små barn #2

Sist jag använde mig av den här rubriken så skrev jag inte så jättepositivt. Men trots det så finns det helt klart fördelar också. Okej att vi inte har jättebra med pengar men samtidigt så behöver inte allting kosta massor heller. Det vi inte har i pengar får vi igen i tid med barnen.

Just den här terminen har vi kunnat lämna våra barn på förskolan i lagom tid till frukost för att sen hämta dem klockan 2 varje dag. Det är en riktigt bra tid att hämta dem på eftersom halva dagen fortfarande återstår. Vi kan hinna spendera hur mycket tid som helst med dem. Något som kanske inte alls är möjligt när man jobbar heltid. Av den anledningen skulle jag vilja rekommendera alla världens småbarnsföräldrar att börja studera om man nu står i valet och kvalet. För någonstans är jag övertygad om att tid är viktigare än pengar. I alla fall om mina barn får välja. =)

Jag vet fortfarande inte hur höstterminen ser ut rent schemamässigt. Jag kommer att få läsa mitt andra ämne då och som jag förstår är det mycket självstudier och 2 lektionspass per vecka ungefär. Förmodligen kommer hämtning och lämning se annorlunda ut men det behöver i alla fall inte bli överdrivet långa och jobbiga dagar på förskolan. Jag är nöjd och mina barn är nöjda.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: