måndag 1 juni 2009

Men så härligt

Nu ska jag inte klaga eftersom jag har möjligheten att studera under sommaren och därmed göra "det andra livet" enklare. Det är svårt att pussla ihop det hela med sommarjobb när förskolan stänger i 4 veckor (+ kanske 2 veckor till) förvisso erbjuds platser på en förskola inne i stan men det känns som ett sämre alternativ.

Så jag är glad egentligen att jag har chansen att plugga under sommaren men jag kan inte låta bli att gnälla ändå. Om ingen trodde att något skulle kunna bli bättre så hade väl hela världen varit ganska trist ;)

Helt enkelt skulle jag vilja ha chansen att läsa ordinarie kurser under sommartid. Helst på min egen högskola. Nu har jag inte chansen till det helt fullt ut men förhoppningsvis så kan jag tillgodoräkna mig lite av det jag läser. Det andra sura är kurslitteratur och att behöva hosta upp kåravgift till varje högskola där jag läser en liten kurs. Jag hade hoppats på att kunna fjärrlåna det material jag behöver men det ser inte ljust ut när den kurs som kräver flest böcker har hela 155 deltagare =/

Det ska bli spännande att se hur det hela slutar men hittills så är jag bara positiv till det lilla jag har sett av kurserna.

Inga kommentarer: