lördag 27 juni 2009

Självskryt?

Jag fick beskedet igår att jag hade klarat den läskigaste tentan. Den om lingvistik. Inte med den marginal jag hade förväntat mig med tanke på hur bra det kändes att skriva den men det kanske å andra sidan gjorde att jag inte tog tentan på ett så stort allvar heller. Oavsett så slapp jag all ångest som ofta är förknippat med tentor och det i sig var skönt. Jag har aldrig haft det problemet att allt bara låser sig eller att jag får ren tentaångest men jag vet många människor som lider av det. Jag förstår aldrig varför heller eftersom det alltid handlar om smarta personer som oftast är mer än kapabla. Fast de kanske inte vill misslyckas på grund av just det och därför blir det stora problem.

Ju högre upp man befinner sig så väntar ett större fall eller?

Inga kommentarer: