lördag 1 januari 2011

Nytt år, Nya tag

För att kunna bevara den superba dagistiden mellan 08-14 varje dag så har jag valt att plugga på distans under terminen som följer. Helst skulle jag vilja vara föräldraledig i en evighet till men se det tillåter inte det nya lärarprogrammet som kommer. Ärligt talat så flåsar det mig i nacken just nu och jag får skynda mig om jag ska hinna klart. Aj sjutton vad stressigt det blev helt plötsligt.

Annars så brottas jag med en föräldraförening som har fått ett eget liv. (Inte helt olikt Frankensteins monster - totalt okontrollerbart. Man får vara ytterst försiktig eftersom allting får otroliga konsekvenser.)

I framtiden hägrar ett par fina studiebesök vid olika skolor. Egeninskaffade studiebesök eftersom jag är uppriktigt nyfiken på vad som händer på olika ställen. Då är det bra fint att vara lärarstudent ska ni veta. Det har öppnat en hel del dörrar.

Inga kommentarer: