måndag 6 oktober 2008

Avsked

Älskade kopp kaffe!

Imorse när jag njöt av ditt sällskap höll jag på att sätta dig i halsen när jag i en morgontidning läste att du kräver hela 140 liter vatten för att skapas.
Det är alldeles för mycket och för orimligt. Inte för att jag inte njuter av ditt sällskap för det gör jag oerhört. Du är det som får igång mig på morgnarna. Men du är inte värd 140liter vatten per kopp.
Härmed måste jag göra slut på vårt förhållande och det grämer mig lite. Jag tror att vårat förhållande inte är så bra för mig. Trots allt så är jag ju lite beroende av dig men det är nog bäst att vi går skilda vägar nu.

Farväl kära kaffekopp, jag kommer att sakna dig!

Läs även andra bloggares åsikter om

1 kommentar:

Tojjan... sa...

Aj då...tänkvärt... Undrar om det finns någon "svartlista" över oss som inte riktigt klarar av att göra slut... Hoppas du fixar det, kaffe är gott, men allt gott kan man nog vara utan om viljan finns...

mvh Tojjan