onsdag 26 november 2008

Pinsamma jag

På ett seminarium:
Läraren pekar på Krille som sitter brevid mig - "Du sa något intressant tidigare i grupprummet, vad var det nu?"
Krille blir smickrad "Jasså? Vad var det då?"
Jag tvärsäkert "Nej det var jag som sa det"
Klassen skrattar högt.
Jag - "Ööh alltså jomen jag tror att du menar mig nu, "att vara vuxen är att våga ta impopulära beslut".
Läraren - "Jasså var det du?"
Läraren vänder sig till Krille - "Ja du sa väl något annat smart."


Jag vet inte riktigt hur jag ska hindra alla dessa grodor som hoppar ur munnen på mig ibland. =/
Kul att några skrattade och såg det komiska i det i alla fall.

2 kommentarer:

Tojjan... sa...

Det är grodorna som gör dig unik i jämförelse med alla de vars munnar aldrig bebos och ut- och inhoppandes grodor. Det är oxå grodorna som gör dig till en levande person och klassrumsledare. Eleverna bara älskar när vi pratar tokigt och säger fel. Och att då skratta tillsammans med dem är så underbart! (återfick just lite sug att jobba igen...)

//V

Jenny sa...

Jag begriper inte varför det där var en groda :) Klart du ska ha kredd om du har sagt nåt smart, wtf.