lördag 6 december 2008

Ju mer jag läser

Desto klarare blir det.

Vissa människor får betalt per mening. Därför är det bra att upprepa samma sak fast på ett annat sätt eller med ett levande exempel.
eller
Så är det väldigt pedagogiskt med upprepningarna. Alla kanske inte förstår vad som står den första gången (eller den 17:e)
eller
Så har alla författare till den studentlitteratur jag läser förnärvarande någon slags skönlitterära drömmar eftersom alla exempel ska kläs in i metaforer.
eller
...

Jag ger upp. Eller inte ger upp. Men jag blir arg på alla upprepningar och metaforer. Det stjäl tid och jag förstår det jag läser första gången.

1 kommentar:

Tojjan... sa...

Därav anledningen till att du inte ska läsa all litteratur bokstavligt! Sid upp, sida ner, ord som sväller och blir fler och fler. Förblindad av meningar som endast är långa, obegripliga, insnöade och alldeles för trånga...

God andra advent,
Kram V