måndag 19 januari 2009

Plugga plugga plugga plugga bort din sura min..

Dagen har jag tillbringat i ett litet grupprum i skolbiblioteket. Det är kallt, kalt och allmänt dålig luft. Det går att höra exakt vad som försiggår i grupprummen brevid och det är glasväggar in till grupprummet så att alla som går förbi tittar in och alla som sitter i grupprummet tittar ut. (Nu slog det mig att det är en massa saker som är så - nästan att grupper skiljs åt av osynliga barriärer trots att man har relativt bra insyn. Eller det är vad man tror i alla fall)

När vi faktiskt har all tid i världen enligt schemat att sitta och plugga som idioter så har vi ingenting direkt att plugga. Det kompendium vi behöver har inte kommit från tryckeriet och min studiekamrat jag satt med idag har inga böcker än eftersom de är slut överallt. Jaha... en bra start på terminen? Vi försökte i alla fall.

Nu har jag läst allt jag kan och sitter och funderar på att åka in till skolan imorgon ändå. Man vet ju aldrig - kompendiet kan ha kommit och jag vet aldrig när mina barn ser till att jag inte kan plugga.

1 kommentar:

Tojjan... sa...

Usch ja. Minns just att det var så många gånger vi bara satt av tiden. I väntan på material, böcker, gruppmedlemmar etc. Surt. Det kostar ju pengar. Å andra sidan, den tid som blir över, i väntan på, används nog ändå till något bra, om än mindre konkret än att läsa kompendium. Samtal? Reflektioner? Lära-känna-varandra?

Vila lite med gott samvete. Du har ju koll på läget!

//Kram V