lördag 21 mars 2009

Jahaja

Nu har jag förmodligen skrivit ett U (underkänt) på min första tenta någonsin. Det känns faktiskt helt okej. Dels för att jag kunde ha pluggat mycket mer, för att jag har feber idag och framförallt för att jag precis fick ett glatt besked på studentmailen. Jag har på mitt första försök klarat den läskiga tentan från förra terminen som nästan ingen klarade alls. Det gör mig glad för det visar att jag är på rätt spår.

Mitt syfte med att skriva den var dessutom annorlunda mot andra tentor. Uppgiften var mycket mer löst formulerad och fokus låg på mina egna tankar och hur de förhåller sig till styrdokumenten snarare än vad styrdokumenten säger. Det tror jag hjälpte en hel del för min motivering.

De senaste dagarna har jag funderat mycket på prov och betyg. Jag skriver lite mer om det senare. Nu ska här firas med en alvedon och sängsovande.

1 kommentar:

Tojjan... sa...

En av våra främsta och bästa examinatorer under min utbildning sa att den lärare som själv aldrig kört på ett prov (tenta) har mycket svårare att sätta sig in i elevernas situation, än den som de facto kör på en tenta eller tre.

Fram för trial & error. Och cred till dig för ett utmärkt ämne att skriva om!

//Tojjan