tisdag 14 juli 2009

Värdering

En av mina grannar som råkar vara både lärare och vän kallade mig för samordnaren härom dagen. Allt detta eftersom jag helt plötsligt fick ett ryck och föreslog för alla mammor som brukar hänga på samma lekplats att vi kanske kunde göra en gemensam utflykt. Det blir inte egentligen enklare så förutom att man kan hjälpas åt att hålla koll på varandras barn och det kan ju vara ganska trevligt.

Annars är det egentligen bara rätt mycket meck med att bestämma tider å packa fika som räcker till massor med barn osv.

Samtidigt har jag verkligen tagit till mig det som har stått i kurslitteraturen: att man måste föregå som gott exempel och jag kan ju knappast förvänta mig att mina barn lär sig att inkludera människor om jag själv exkluderar någon.

Oavsett vad resultatet blir så var det en trevlig utflykt som blev väldigt lyckad. Alla barn var nog lika slut som sina föräldrar och förhoppningsvis så kommer de leka bra och kanske även bättre när de ser sina föräldrar komma överens med andra.

Inga kommentarer: